טל: 073-7613611

טיפים לשימוש במחשב עבור כל מבוגר עם מחסום טכנולוגי

לפני הכל – לשחרר את הפחד

מבוגרים רבים נרתעים מהמחשב. הם רואים בו כלי טכנולוגי חדשני, אך מאיים, שונה בתכלית ממה שמוכר להם. הטיפ הראשון הוא להתחבר עם ה"אויב" – להבין שהמחשב נועד לשדרג את החיים ולא לעכב. הוא עולם ומלואו שיכול להפגיש את המבוגר עם עולמות ידע שלא חלם על קיומם, ומעבר למקור הידע, הוא מאפשר הצצה לנושאים נרחבים בכל מקום בעולם, לתקשורת בין אישית ולהיכרות וירטואלית עם דברים ואנשים שבחיים המציאותיים לא היו נפגשים. אפשר ללמוד דרכו, לצפות בסרטונים, לתקשר עם משפחה וחברים, ללמוד, להתחבר לקבוצות עניין דומות, ליהנות, להכיר עוד תרבויות, להיכנס לעולם שלם של הרפתקאות נפלאות.

 

לצעוד אט אט אל עבר המסך

הטיפ השני הוא ליווי צמוד למי שבכל זאת חושש לצעוד לבד אל עבר המסך. מורה פרטי ינגיש למבוגר את המחשב מאל"ף ועד תי"ו בהתאם למה שמעניין אותו, בהתאם לצרכים. כל זאת בסבלנות, אחד על אחד, במקצועיות רבה, ביכולת הבנה מלאה. בשיעור פרטי ניתן ללמוד בקלות פשוטה מיומנויות מחשב שניתן להפעיל אחר כך גם לבד. התוכנות החיוניות, מעבד התמלילים, האפשרות לצעוד עם הקִדמה בלי לחשוש ממנה.

 

הכי בהול – להכיר את הפייסבוק

אינטרנט מאפשר פתח וחלון הזדמנויות לכל מה שמעניין. בלחיצת כפתור אפשר להגיע לכל מקום. הטיפ השלישי הוא להתביית על מה שחשוב באמת – רשת חברתית כמו הפייסבוק תוביל כל אדם – צעיר או מבוגר-  לעולם קסום של חידושים, חוויות, היכרות עם אנשים מעולמים דומים ושונים. בפייסבוק אפשר לתקשר עם המשפחה – הילדים, האחים, הנכדים. אפשר לתקשר גם עם חברים רחוקים, בלי לצאת מהבית, עם הפיג'מה על הגוף, כשכוס קפה ביד אחת ובשנייה האצבע על המקש. כשנכנסים לפייסבוק מגלים עולם ומלואו, הטרנד הכובש של האינטרנט שאליו כולם מחוברים 24 שעות. הוא גורם לכולם להרגיש קרובים גם כשרחוקים פיזית. היכולת לתקשר עם אחרים גם דרך קבוצות פייסבוק המסודרות על פי תחומי עניין – מאפשרת לכל אדם – צעיר או מבוגר – במה מצוינת להשתתפות בדיונים, להבעת דעות, להתייעצות, להתחברות. ללא ספק, כלי חברתי משמעותי במאה ה-21.

 

ברוכים הבאים לעולם האלקטרוני

עברו הימים שבהם הדוור בא לבקר אין ספור פעמים. כיום כשיש דואר אלקטרוני לכולם, הגיע הזמן שגם המבוגרים יתחברו אליו, דרכו אפשר לתקשר עם גופים שונים, עם מוסדות, עם חברים, עם הילדים בחו"ל. לא צריך לגשת לדואר בשכונה פעם בשבוע, כשאפשר לשלוח מסרים במהירות ומיד בלחיצת כפתור. הטיפ הרביעי הוא לאמץ אל החיק את רעיון המייל. בשלב ראשון, פתיחת מייל עם כתובת וסיסמה יעשו את העבודה נפלא. ג'מייל הוא הדואר המועדף, ההפעלה שלו פשוטה וידידותית לכולם. ההערות פשוטות מאוד. פועלים לפי החוקים ומשתחררים מהמחסומים.

 

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
Call Now Button