טל: 073-7613611

שמירה על הילדים מפני הסכנות ברשת האינטרנט? שאל אותי כיצד!

מהן הסכנות האורבות לילדיכם במרחב הוירטואלי וכיצד ניתן להתמודד עימן? כל מה שחשוב לדעת על הסכנות הקיימות ברשת ודרכי ההתמודדות עימן בכתבה שלפניכם.

בעידן המודרני בו אני חיים ומתנהלים, האחריות ההורית של כל אחד ואחת מההורים שבינינו, חייבת לבוא לידי ביטוי גם במרחבי הרשת הוירטואלית בה פעילים ילדינו. על פי ממצאי סקר אינטרנטי שנערך לאחרונה בישראל עולה כי רק ל-9% מההורים בישראל ישנו מנגנון בקרה המאפשר להם לדעת היכן ילדיהם גולשים ולאיזה תכנים הם נחשפים בפלטפורמות הגלישה השונות העומדות לרשותם, לרבות, מחשבים נייחים וניידים, טאבלטים וכמובן סמארטפונים.

בשנים האחרונות, ככל שפלטפורמות הגלישה העומדות לרשותנו ולרשות ילדינו הולכות ומתרבות, כך הולכות וגדלות הסכנות האורבות לילדינו במרחבי הרשת, סכנות הכוללות בין היתר:

בריונות רשת- קרוב ל-40% מהילדים בישראל נחשפו בשלב כזה או אחר לתופעות בריונות ברשת (מאנשים זרים או מאנשים המוכרים להם). בריונות רשת כוללת בתוכה: איומים מילוליים, סחיטה, הטרדה וכדומה.
שיימינג- תופעה חדשה ונפוצה במסגרתה אדם מסוים מחליט לבייש את ילדיכם באמצעות פרסום מידע רגיש אודותיו באמצעות הרשת, לרבות, פרסום של תכנים פוגעניים ותמונות אינטימיות של ילדיכם.
עברייני מין- מעת לעת אנו נחשפים למקרים מחרידים בהם פדופילים מייצרים קשרים אינטימיים עם ילדים במרחבי הרשת, וזאת תחת זהות בדויה והתחזות לקטינים.
חשיפה לתכנים לא ראויים- גלישה ברשת עלולה להוביל את ילדינו לחשיפה לתכנים לא ראויים, לרבות, פורנוגרפיה, סרטוני זוועה של מקרי רצח, שוד, אונס וכדומה ועוד מגוון רחב של תכנים שאינם ראויים לילדים בכל הגילאים!
סמים- רשת האינטרנט משמשת כיום כאמצעי להפצת סמים בקרב בני נוער, וזאת על ידי גורמים פליליים המנסים אף ללכוד "בלדרי רשת" בקרב בני הנוער שיעבדו אצלם תמורת פיתויים שונים.
הימורים- היקף אתרי ההימורים הלא חוקיים הפועל ברשת הוא כמעט אינסופי, והוא עלול להוביל את ילדינו לפעילות הימורים מסוכנת!
בנוסף לסכנות המופיעות לעיל, ישנם לא מעט גורמים פליליים ועבריינים המנסים "לפתות" את ילדינו לביצוע עבירות פליליות ברחבי הרשת תמורת פיתויים כספיים ופיתויים חומריים אחרים.

הורים, חשוב שתדעו וגם תפנימו: חוסר תשומת לב מצידיכם לפעולות הגלישה של ילדיכם, עלולה לחשוף אותם לכל אחת מהסכנות המופיעות לעיל- אל תגידו "לי זה לא יקרה"

סכנות רשת בקרב ילדים-כיצד תוכלו להתמודד עימן?

על מנת להימנע או לצמצם את היקף הסכנות אליהן חשופים ילדינו, עלינו, כהורים, לגלות מעורבות הולכות וגוברת בחייהם הפרטיים של ילדינו, לרבות, מעורבות בכל הנוגע לפעילותם במרחבי הרשת. מעורבות זו ניתנת ליישום באמצעות קיום דיאלוג רציף ועקבי עם ילדיכם בכל הנוגע לחייהם הפרטיים ופעילותם ברשת.

במקביל לדרכי ההתמודדות ברמה המשפחתית ובאמצעות יצירת דיאלוג פורה ביניכם ההורים לבין ילדיכם, מומלץ לנקוט במספר פעולות טכניות המאפשרות השגת בקרה על פעילות הגלישה של ילדיכם. כמורה ומדריך פרטי בתחום המחשבים, אני מעמיד לרשותכם מגוון רחב של אפשרויות טכניות להשגת בקרה מקסימאלית על פעילות הגלישה של ילדיכם. בין יתר הפעולות המיושמות על ידי תוכלו למצוא:

סינון גלישה באינטרנט באמצעות ספקיות האינטרנט השונות
סינון גלישה בטאלבט ובסמארטפון
הדרכת הורים בנוגע לביצוע פעולות מעקב חשאי או גלוי אחר פעילות הגלישה של ילדיכם
הטמעת אפליקציות המאפשרות חסימת אתרים בעלי תכנים שאינם ראויים לילדים
הדרכת הורים בנוגע לשימוש ילדיהם ברשתות החברתיות, וזאת לצרכי זיהוי סכנות מיידיות האורבות לילדיכם במרחבי הרשתות החברתיות השונות.
רוצים לדעת יותר על דרכי ההתמודדות עם סכנות הגלישה האורבות לילדיכם? צרו איתי קשר עוד היום!

GovXParagraph2

 

 

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button